Adresse:

kr.2500,-

´Clematis´

kr.2000,-

Adresser Generalterminplan Seriene Klubbservice Utdanning Års- og Styremøter Statistikk Linker Arkiv Utvikling Anlegg

Hovedsponsorer

utstyrssiden

OPPSETT OG RESULTATER ELITERUNDENE
Du finner oppsett og resultatene fra eliteserien ved å gå inn på "speaker": speaker.no
Du kan også klikke deg inn på "speaker" i høyre kolonne på denne siden.
Du kan klikke deg inn på fanen "Seriene" øverst på denne siden, hvor du også finner resultater og tabeller fra øvrige serier.
Du finner også resultatene fra eliteserien, med linker til noen aviser, på arkiv-sidene: Arkiv november
eller; Arkiv desember

DAME- OG JENTELANDSKAMPER MOT SVERIGE 19.-20.DESEMBER I DRAMMEN

PROGRAM FOR LANDSKAMPENE FREDAG 19. DESEMBER.
17:30: Norge U17 – Sverige U17
19:30: Norge A – Sverige A

PROGRAM FOR LANDSKAMPENE
LØRDAG 20. DESEMBER.
10:15: Norge U17 – Sverige U17
12:30: Norge A – Sverige A

Arrangør: Drammen Bandy
Entré: Voksne (18 år) kr. 100,-/dag

Tidligere VM damer: Arkiv februar 2014
Tidligere VM U17 jenter: Arkiv februar 2013

Bildet th.: Fra dame- og U17-samling på Frogner Stadion 14.12.2014.
Foto: Torstein Vegheim

UTTAK DAME- OG JENTELANDSKAMPER
Norges Bandyforbund (NBF) har tatt ut følgende dame- og U17 jente-spillere til landskamper mot Sverige på Marienlyst i Drammen fredag 19. og lørdag 20.desember 2014:

DAMELANDSLAGET:
Hammarby Bandy: Mathilde Hveding Langmo (mv.), Ingrid Heien Bjonge.
Høvik IF: Edda Greaker, Tiril Haug-Hanssen, Hedda Bærøe.
Kareby IS: Charlotte Marie Selbekk.
NTNUI-bandy (Trondheim): Lene Skrettingland.
Nordre Sande/Drammen Bandy: Stine Lillejord (mv.), Helle Lillejord, Silje Maurtveiten, Amanda Bjørnstad Jahnsen, Lene Aamodt.
Ready: Gina Karvel Rødseth, Nora Karita Bakke, Nina Marie Dybwad, Camilla Rokke.
Hjemmeværende reserver:
May-Britt Moen, Bergen Bandyklubb og Ella Kristine Straume, Ready.

LANDSLAG U17 JENTER:
Høvik IF: Sandra Follesø, Julie Storvik, Ingebjørg Kvaal-Knutsen, Sofie Ebbing Listuen, Christine Bustgaard.
Nordre Sande/Drammen Bandy: Mathilde Dyrhol Jørgensen.
Ready: Marie Bolme, Linnea Nordstad Grönquist, Julie Abrahamsen, Kristine Tønnessen, Katrine Bolme, Ina Dahl.
Solberg Sportsklubb: Karen Solem Knutsen (mv.), Stine Bolstad, Mia Wam Johannesen.
Ullevål IL: Stine Emilie Pedersen (mv.)

Hjemmeværende reserver:
Jeanette Pettersen, Solberg, Camilla Ask, Solberg, Anette Lund, Høvik.
UTTAK DOMMERE TIL LANDSKAMPER
Norges Bandyforbund (NBF) har tatt ut følgende dommere til dame- og jentelandskampene i Drammen 19. og 20.desember:
Hoveddommer: Carl A. Janson, Hauger BK
Meddommere: Sander Raggan og Håkon Toverud Andersen, begge Stabæk IF
BOGSTAD VINTERPARADIS - ÅPNINGSFEIRING
Kl. 14:15 den 13.12 var det offisiell åpning av Bogstad Vinterparadis på Røa i Oslo. Til tross for kun "organic ice" på driving-rangen denne flotte før-Juls ettermidagen møtte ca. 300 feststemte barn, ungdommer og voksne frem til feiring etter 7.5 års aktiv ventetid.
Blandt dem Ordfører Fabian Stang, politikeren Camilla Wilhelmsen, bydelslederen m.fl. Litt av et syn når alle barn og ungdommer omkranset den 15000 kvm store banen i Røa-drakter med fakler høyt hevet til taktfast musikk i skumringen.
Det tekniske anlegget er nå på plass, men det gjenstår noen koplinger før Europas største kunstisflate kan fyres opp. Kanskje også en av Europas mest spektaktulært beliggende kunstisflater, siden Medeo-banen i Almaty ligger i Asia.

Gratulerer til Røa IL og takk for en innsats langt ut over alle grenser!
Gratulerer til bydelen, Oslo by, bandyregionen og alle fremtidige brukere!

Skrevet 2013: Arkiv september 2013
Skrevet 2012: Arkiv november 2012

Bildet th.: Pådriverne Martin Novotny og Bo Callander (th.) fra Røa IL.
SOLBERG KUNSTIS - 4 MNOK EKSTRATILSKUDD

Norges Bandyforbund (NBF) og Norges Skøyteforbund (NSF) anbefalte i møte med Kulturdepartementet-Idrettsavdelingen den 08.12.2014. at Solberg SK kunstisprosjekt gis 1.prioritet til å søke om ekstraordinære spillemidler inntil 4 MNOK for kommende tildelingsperiode.
Solberg SK har i brev fra NBF/NSF blitt anmodet om å søke om midlene innen 1.kvartal 2015. Det er til slutt Kulturdepartemenet som gir tilsagn etter anbefaling fra særforbundene. Bandy- og skøytebanen i Solbergelva fikk idrettsfunksjonell forhåndsgodkjenning av Kulturdepartementet 16.05.2014.
Det hang lenge i en tynn tråd om is-idrettene ville bli tilgodesett med ytterligere ekstraordinære spillemidler for 2014-17, men Idrettsforbundet har her gjort en meget god jobb.

24 MNOK + 8 MNOK
NBF og NSF har siden 2007 hatt et offisielt samarbeide på anleggssiden. Foruten en betydelig heving av de ordinære spillemiddelsatsene har forbundene fra 2008 fått ut 24 MNOK i ekstraordinære spillemidler fordelt på fem anlegg;
Kristiansund (2008), Ullern (2009), Jevnaker (2010), Leangen/Trondheim (2011) og Bogstad Vinterparadis i Oslo(2012). Lystlunden i Horten fikk tilsagn om 4 MNOK ekstra i 2013 og 11.desember 2014 ble Solberg SK i et møte med NBF/NSF orientert om anbefalingen på 4 MNOK.
BYSTYRET HORTEN - PENGER TIL LYSTLUNDEN
Bystyret i Horten vedtok mandag 15.desember 2014 å sette av kr. 250.000,- til prosjekterings-/kvalitets-sikringsmidler for Lystlunden (bildet) kunstis hurtigløps- bandy og skøytebane.
KIGE-utvalget KunstIs, Kunstgress, Energi har jobbet med kunstissaken i drøyt 15 år. I juni 2007 ble arealdisponeringsplan for Lystlunden vedtatt, noe som også omfattet beliggenheten til kunstisbanen i den idylliske idrettsparken.
Bystyret vedtok i september 2009 å sette av 1.5 MNOK til Skagerak Varme. Dette for senere å kunne koble seg til varmesentralen for kjøp av kulde til kunstisbanen.
KIGE-utvalget ble startet opp i 1999 og ledet av veteranløperen Arne Grøttås i 10 år. KIGE-medlem Håkon Skatvedt tok over ledelsen i 2009 og har jobbet i tett to-spann med Olav Langeland. Både Bandy- og Skøyteforbundet har støttet KIGE i deres arbeid gjennom mange år, noe som bl.a resulterte i at kunstis-prosjektet fikk tilsagn fra Kulturdepartementet om ekstraordinære spillemidler i str.orden
4 MNOK senhøstes 2013.
Nå er det opp til politikerne i Horten å sette av midler i 2016 og 2017 til bygging av den tiltrengte kunstisbanen!
OSLO-BUDSJETTET - PENGER TIL VOLDSLØKKA
Bystyret i Oslo vedtok torsdag 11.desember 2014 å sette av tilsammen 75 MNOK til Voldsløkka landhockey-/kunstisbane. Dette fordeler seg med 15 MNOK på 2015-budsjettet og 60 MNOK på 2016. Resultatet av budsjettforhandlingene fremkommer som et kompromiss mellom byrådspartiene (H,V,KrF) og Frp.

Voldsløkka landhockey-/kunstisbane: ostlandssendingen

POLITISK FLERTALL FOR TO NYE KUNSTISBANER I DRAMMEN
Bystyret i Drammen har vedtatt å bevilge 7 MNOK til kunstisprosjektet på Konnerud på 2015-budsjettet og 7 MNOK på 2016. Bystyret har også lagt klare føringer på en fremtidig kunstisbane på Øren med 8 MNOK på 2016-budsjettet og 8 MNOK på 2017.

ULLEVÅL/SARPSBORG SLO DYNAMO MOSKVA
Moskva: Krylatskoye Ishall søndag 14 desember:
Dynamo Moskva (97,98) - Ullevål/Sarpsborg (98), 4-6 (0-4) (4-2)

0-1: Emil Engelstad Moghaddam, assist Jonatan Søberg Wiede
0-2: Ola C. Braathe, assist Jonatan Søberg Wiede
0-3: Jonatan Søberg Wiede, ssist Andreas Adler Olsen
0-4: Ola C. Braathe, assist Jonatan Søberg Wiede
1-4: Danil Tiukavin
1-5: Andreas Adler Olsen (corner)
2-5: Danil Tiukavin
2-6: Sondre Fredrik Høydahl, assist Jesper Sagen
3-6: Danil Tiukavin
4-6: Alexander Kataev

Moskva: Krylatskoye Ishall fredag 12 desember:
Dynamo Moskva (97/98) - Ullevål/Sarpsborg (98), 7-4 (3-2) (4-2)
Mål Ullevål/Sarpsborg:
Ola C. Braathe, Jesper Sagen, Lodve Thorsen, Jonatan Søberg Wiede

Moskva Idrettsetatet og Dynamo Moskva gjorde stas på Ullevål/Sarpsborg: Ullevål IL
VIDEO FRA VM IRKUTSK 2014
Her får du litt "feeling" på hva VM i bandy i Russland dreier seg om: youtube.com

Alt om VM herrer i Irkutsk finner du på hjemmesiden til FIB: worldbandy.com
Du kan også klikke deg inn på logoen i høyre kolonne.
SEKSJONSSTYREMØTENE

Du finner stoff fra styremøtene ved å klikke deg inn øverst på denne siden under:
Års- og styremøter

Styremøter sesongen 2014/15: 1.september, 20.oktober, 24.november, 12.januar, 23.februar, 23.mars, 27.april og 11.mai.
Årsmøtet i Bandyseksjonen avholdes på Ullevaal Stadion torsdag 11. juni 2015.
Det tas forbehold om endringer på møtedatoer.

Bandyseksjonens styre og forbundets administrasjon mottar gjerne henvendelser om saker. Bruk e-post til: toraudun.sorensen@nif.idrett.no